KOŠNJA, UREĐENJE STAZA, NOVA OPREMA I OSTALI POSLOVI KRENULI JOŠ POČETKOM RUJNA

Sve je spremno za blagdan Svih Svetih!

Svake godine tisuće posjetitelja na svim grobljima grada Osijeka dočeka uređen prostor, primjeren blagdanu Svih Svetih. No, malo je poznato da pripreme za posjet posljednjim počivalištima najmilijih počinju dva mjeseca ranije pa se tako djelatnici Ukopa počinju pripremati za uređenje početkom rujna. Dakako, skrb o svih 20 grobalja traje cijele godine, no iznimna pažnja posvećuje se za dane koji nam slijede.

Pred blagdan uklonjeno više od 2000m3 raznog otpada

– Nemoguće je pripremiti sve za blagdan Svih Svetih nekoliko mjeseci ranije, najprije zbog vegetacije, a onda i ostalih poslova. No, dva mjeseca prije 1. studenoga ima dovoljno vremena da se urede sva groblja, a također nekoliko dana prije samoga blagdana „finiširaju“ se svi potrebni radovi. Inače, radovi se ne obavljaju u kontinuitetu pa tako istovremeno radimo više poslova na više grobalja“, pojašnjava rukovoditelj službe tehničkih poslova, groblja i krematorija Ukopa Domagoj Vinaj. Primjerice, kad su u pitanju staze, kocke na tlu koje se saniraju, samo na groblju Svete Ane ima ih 41, a riječ je o mjestima koja su pohabana zbog krtičnjaka, oborinskih voda ili radi nekog drugog uzroka. Ti poslovi zahtijevaju puno djelatnika i oduzimaju dosta vremena, stoga ne čudi da se djelatnici Ukopa vrijedno pripremaju za predstojeći blagdan još od početka rujna.

Uz uređenje staza, na dnevnoj bazi uklanja se lišće sa tla, a pomoću posebnih strojeva čisti se prostor između kocaka kako bi prostor bio što čišći i uredniji. Koliko je to važno dovoljno govori podatak da je samo u 2023. godini s osječkih grobalja odvezeno 6400 kubnih metara smeća, a od toga broja čak 2211 kubnih metara odvezeno je uoči Svih Svetih. Naime, dobro je poznato da građani uređuju grobove svojih najmilijih nekoliko dana pred sam blagdan, zbog čega djelatnici Ukopa na dnevnoj bazi i to nekoliko puta prazne korpe, odvoze smeće, bilo da je riječ o plastici, komunalnom otpadu, opasnom otpadu poput baterija i sl.

– Nakon što skupimo otpad, vozimo ga na privremenu deponiju i nadalje zbrinjavamo uz pomoć tvrtke Unikom. Inače, uz sve navedene poslove, također se prema potrebi orezuju i grane drveća te se pomoću herbicida uništava korov koji izbija ispod asfalta. Herbicidi produžavaju vrijeme ponovnog izbijanja korijenja, a svakako to rade djelatnici koji imaju certifikate za rukovanje navedenim sredstvom, poručuje Vinaj. Dodaje da je većina suhog i dotrajalog drveća srušena, zelenilo koje je predviđeno za šišanje podrezano je, kao i ono prema opravdanim zahtjevima vlasnika grobnih mjesta.

Servisne informacije uoči Svih Svetih

Inače, posjetitelje će tijekom blagdana, baš kao i godinama prije, dočekati uređene klupe, novi kontejneri, a na Centralnom groblju i nove oznake polja i odjela, baš kao i pješčanik u obliku križa predviđen za lampione na platou ispred centralnog križa na spomenutom groblju. Na tom, ali i ostalim grobljima mjesta za vodu opremljena su dovoljnim brojem posuda za vodu i metlama. Inače, kako ne bi došlo do otvorenog plamena, građani se mole da pažljivo rukuju upaljačima, odbačenim šibicama, kao i upaljenim lampionima na groblju. Također, mole se da redovito uređuju i održavaju grobove koje posjeduju.

A kao i svake godine, tako će i ove biti organizirana dežurstva na sam blagdan Svih Svetih, od 6 do 19 sati, a sve uprave groblja radit će i biti na raspolaganju građanima od 7 do 17 sati. Građani sve primjedbe i probleme mogu prijaviti tijekom 24 sata na besplatni telefon 0800 9992. Važno je naglasiti da se vozilima ulaz u Centralno groblje zabranjuje 31. listopada i na sam blagdan, jer zbog velikog broja posjetitelja nije moguće prometovati vozilom po groblju. Osobe s invaliditetom te stariji i nemoćni građani koji imaju potrebu na Centralno groblje ući automobilom, trebaju doći dan ranije, a na sam blagdan u pratnji osobe koja će im pomoći. Izuzetak u dozvoli prometovanja su hitne službe, a građani se mole za razumijevanje.

Koristimo kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo i kako bismo stalno unaprjeđivali naše usluge.